måndag 22 juli 2013

Bort med pizzeria-valven!


Äntligen är de förskräckliga pizzeriavalven borta. Jag begriper inte hur man kan komma på den konstiga idén och bygga såna där fruktansvärt fula pizzeriavalv som alla ville ha på 80-talet i ett gammalt hus. Mellan köket och hallen har vi nu en vanlig dörröppning med fina lister och en skjutdörr har monterats som vi kan dra igen om det skulle bli nödvändigt.
 När Guran öppnade väggen hittade han ett monsterstort musbo som stank nåt förfärligt och det var fortfarande blött av muskiss trots att vi inte har hört möss i väggarna sedan i vintras.

 Valvet mellan badrummet och hallen är också borta. Nu ser det bra mycket snyggare ut.



I går körde jag röjsåg i nästan 4 timmar så idag är jag rejält mör och öm på diverse olika ställen. Skulle helst vilja röja ännu mer mot skogen för jag har fått för mig att om jag röjer kommer alla djur jag drömmer om att få se spatsera ut på lägdan. Men förmodligen får jag fortsätta drömma för det verkar stört omöjligt att få se något spännande trots att jag glor ut genom fönstret i tid och otid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar