söndag 18 augusti 2013

Lite viltvård!

Lyktstolpen och lövet
 Så här blev det med lyktstolpen på gården och det fina betonglövet vi fick av Lena och Guran. Är jätte nöjd trots att det inte blev en Narnia-lykta.

Gårdsplan
 Passade bättre med stall-lykta eftersom vi har sådana på huset och garaget. Doftschersminbusken överlevde vintern och börjar se riktigt frodig ut.

Litet spindelnät
 Nere på lägdan är det fruktansvärt blött nu efter allt regnande senaste veckan. Såg ett litet fint spindelnät när jag skulle gå ner i skogen..

Försök med avbarkning
 Tog med mig yxan och försökte för första gången i mitt 55-åriga liv barka av en stam. Duger det tro?? Det var fan inte lätt, nu ska "bara" den nya saltstenen sättas på plats men jag är inte säker på att jag når att trä den över pinnen sen är den ganska så tung så jag måste kanske vänta tills Micke kommer hem och kan hjälpa mig.

Prisyxan
 Använde den fina yxan som Coffy vann på utställningen i december 2012. Den gamla saltstenen låg i bitar på marken, allt regnande hade gått hårt åt den.

Älgspår
 Blev glad och uppspelt när jag återigen såg färska älgspår i skogen. Hoppas, hoppas verkligen att de kommer att slicka massor på den nya saltstenen.

Bäcken
 Tror att det skulle bli jätte fint nere vid och i bäcken om man rensade upp. Men det är ett riktigt hästjobb.

Bäcken
 Det ligger massor av stockar och grenar som stoppar upp flödet och så ser det skräpigt och eländigt ut.

Grenen jag föll över igår
Här är grenen jag snavade över igår. Är ganska så mörbultad faktiskt och så gör det ont när jag andas djupt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar