måndag 5 augusti 2013

Måndagspromenad!

Utsikt över Hasselsjön
 Jag begriper inte varför Micke ska ha sån himla tur. Känns som han får se djur nästan varje gång han går ut med Coffy medan jag aldrig får se något. Förra veckan var det först älgkalven på vägen, sen var det älgtjuren i skogen och idag efter jobbet hela familjen Hermelin i dikeskanten. Alltså jag är så avundsjuk så jag kan dö. Vad får jag se, bara 2 överkörda rävungar så jag blev lessen.

Fisketrappa
 Som plåster på såren och för att lindra min avundsjuka så följde Micke med på långpromenad med Coffy som var outhärdligt jobbig som vanligt så fort han kom inomhus.

Vindskydd
 Tog med kameran i hopp om att få se något spännande men det dök inte upp något annat än mygg som alla skulle flockas runt mig.

Fina Coffy
 Lyckades ta några bilder på Coffy när han såg snygg, snäll och söt ut innan han började monstra till som vanligt. Han har inget tålamod att stå eller sitta still om han är i koppel. Nix, man måste gå vidare på en gång annars blir det ett jävla oväsen.

Söta Coffy

Finurliga Coffy med märke i pannan efter fästing
 4 fästingar har Coffy redan lyckats få varav en satt mitt i pannan, ett litet märke syns fortfarande. Har liksom kommit av mig att titta efter fästingar eftersom det inte har funnits här förut. Tror han får dom när vi går efter landsvägen.

Spana
 Hund med noll tålamod.

Kvällsvackert
 Vackert i solen vid Nortjärn.

Mustig ormbunke
Fin ormbunke efter skogsvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar