lördag 17 augusti 2013

Tomt och tyst!

Mörka moln
 Det är tomt och tyst här hemma. Micke och Coffy for hemifrån ca 05.15 i morse. De ska gå jaktprov uppe vid Skälsjön. Regnet öste ner och har gjort så hela natten. Jag kröp ner i sängen igen när de hade åkt men kunde inte somna om.

Tornar upp sig
Efter lite tidningsläsning och frukost tyckte jag att det var lika bra att dra igång med städningen. Passade på att bädda rent i sängarna och dammsuga under madrasserna. Så småningom klarnade det upp och när jag hade tagit mig en liten eftermiddagstupplur så där lagom till sportradion fick jag för mig att jag skulle köra lite med röjsågen. Kom igång ordentligt och kände mig riktigt stolt över mig själv över att jag fick igång den. När röjsågen stannade på grund av att det var tomt i tanken och jag skulle traska upp för att fylla på så snubblade jag naturligtvis på en stor gren och flög handlöst framåt och fick röjsågens ena handtag rätt i i ena sidan så nu har det börjat göra ont när jag andas och lite ändå. Så himla typiskt att jag ska vara så klumpig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar