söndag 22 september 2013

Då var vi igång!

Figge Flugsvamp
 Idag har vi mest tagit det lugnt men när jag såg att det började vimla lite småfåglar utanför köksfönstret som pockade på uppmärksamhet kunde jag inte hålla mig längre. Trots att Micke sagt att jag inte skulle få börja förrän till nästa helg.

Fågelbyn
 Ut åkte alla fågelmatningsattiraljer och det dröjde inte länge förrän 3 talgoxar dök upp. Efter lunchen får vi bort till Hassel, öste båten och tog sen upp den för vintern. Passade på att ta en fika hos Edlunds i vår gamla stuga.

Går vi ut för hårt
 Strax innan vi åt kvällsmat så dök en blåmes upp, sedan kom ett par bofinkar och till min stora glädje lilla Titus (talltitan). Får väl se om vi tagit oss vatten över huvudet. Det är dyrt att köpa fågelmat men kul är det och spännande att se vad det blir får några som kommer i år.

Gårdslykta
Tusan så skönt är det också med gårdslyktan nu när det börjar bli mörkt om kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar