torsdag 5 september 2013

Nya skor!

Gamla
 Jag har förstått att Micke inte är särskilt förtjust att jag åker till jobbet i mina gamla löparskor som nu är fulla av målarfärg efter sommarens husmålande.

Nya
Tog därför mig själv i kragen och traskade ner på stan på lunchen och lyckades med konststycket att inhandla ett par nya löparskor. Kan ju tyckas konstigt att jag köper löparskor när jag inte kan springa men efter att ha diskuterat med killen på Stadium kom jag ändå fram till att det var det bästa eftersom löparskor har bättre dämpning än trekkingskor och walkingskor och jag har verkligen ingen lust att drabbas av hälsporre igen. Räcker med knäeländet.

Färgen kanske inte var den roligaste men det fanns inte så mycket att välja på när man pronerar som jag gör.
Har i alla fall invigt dom nu ikväll tillsammans med Coffy, skorna känns riktigt bra men svettig blev jag eftersom det var älg som brakade i skogen och då blev det fart på Coff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar