tisdag 29 oktober 2013

Läskiga benet!

Blodigt
 Ja det är ju inte precis uppmuntrande att titta på sitt eget ben just nu. Blodet från operationen plus att jag äter blodförtunnande igen verkar vandra runt och det hela ser ganska så äckligt och osmakligt ut.

Bandaget
 Den 5 november ska agrafferna plockas bort.

Medicinerna
 For in till Apoteket i Matfors och hämtade ut alla mina mediciner. Damen som skulle betjäna mig såg inte precis överlycklig ut, mera besvärad liksom. Jag var väl jobbig som skulle ha så många olika sorter. Allt fanns inte heller hemma i rätt mängd utan hon måste beställa mer. Dyrt som fan blev det också. Nästan 800 spänn. Jag som i princip aldrig äter mediciner, börjar känna mig medicinförgiftad.

Min bukett
 Hade precis kommit hem och somnat på soffan när telefonen ringde och man meddelade från Matfors blommor att Micke och jag hade blommor att avhämta. Jamen vi har precis kommit hem svarade jag varpå de körde ut de här två makalöst fina buketterna till mig och Micke som är från min bästa syster yster. Tusen tack Monika med familj!

Mickes bukett
 Micke fyllde ju liksom år igår men det blev ingen särskilt munter tillställning. Höll inte på att bli någon smörgåstårta heller för det fanns inga på ICA i Matfors men Micke lyckades charma smörgåstårtekvinnan så hon fixade en på stört till honom. Födelsedagen kunde därmed firas med färsk smörgåstårta och varsit glas cider, sen tog det stopp och jag satt där med illamående och sura uppstötningar.

Cool jägare
Den här fina jägaren med hund har tillhört Mickes morfar och den står nu hemma hos oss. Cool fast det inte är en nobs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar