torsdag 10 oktober 2013

Rykande åtgång!

Också ett sätt
 Inte konstigt att det är strykande åtgång på solrosfröna, ja nötterna och talgbollarna går förresten också åt. Ekorrungarna verkar väldigt hungriga när de kommer. Än så länge är de bara två stycken.

Svartmes
 Lyckades nästan få den lilla Svartmesen att äta från min hand idag. Den var bara några millimeter ifrån min hand och brödbiten jag höll i men bestämde sig till sist för att knipa en hasselnöt och flyga iväg. Fortsättningen följer .......

Nötskrika
 Plötsligt var det 4 nötskrikor och 1 skata utanför köksfönstret i morse men jag lyckades bara fota den ena nötskrikan.

aka "Pärskrika"
Idag låg det ett supertjockt kuvert i brevlådan, det kom från Landstinget i Västernorrland. Välkomstbrev till inskrivning inför operationen, fastställt operationsdatum plus en massa annan info om saker jag måste fixa inför operationen. Känner mig lessen, deppig och nervös. Vill inte ha ont, vill kunna gå som folk men gruvar mig nåt fruktansvärt inför operationen och att jag måste ligga inne på sjukhus. Tydligen får man inte åka hem samma dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar