måndag 25 november 2013

Fin namnsdagspresent!

Fru gråspett
 En ny oändligt långsamt och tråkig vecka har börjat. Har väl sovit hyfsat i natt men vaknar ändå flera gånger av värken i benet och knät. Klev upp strax före kl 6, släppte ut Coffy ur buren, gick ner och satte på kaffe och tände i vedspisen.

Sugen på talgboll
 När Micke satt Coffy i hundgården efter rastning och farit iväg till jobbet startade jag upp datorn och tittade färdigt på Johan Falk-filmen från igår kväll. Har blivit helt såld på Johan Falk, hur spännande som helst.

Mumsar
 Körde dagens första träningspass i pyjamasen, duschade, bäddade sängen och satt en stund vid datorn när jag såg att det satt en gråspett på "ryggspäcket", fick värsta pulsen och försökte skynda mig så gått jag kunde med kameran ut i hallen. Blev helt upphetsad när jag märkte att det denna gång var en hona. Har inte fått se någon gråspetthona förut.

Vacker
Hon var lite svårfotad men fasen så vacker. Jag älskar verkligen gråspett. En fin present på Katarina-dagen. Tack för det. Förra året dök domherrarna upp just i dag, i år har de varit här länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar