tisdag 5 november 2013

Jag ger mig!

Smärtlindring
 Jag  ger upp och inser att jag blir tvungen att fortsätta med Oxycodone-tabletterna ett tag till. Det räcker inte bara med Alvedon forte som smärtlindring. Igår kväll hade jag så jävulusiskt ont att jag nästan blev rädd och fick panik. Herre Gud, trodde inte att något kunde göra så ont.

Nytt omslag
På förmiddagen skjutsade Micke in mig till distriktssköterskan på Matfors Hälsocentral. Nu är agrafferna borttagna (och även det gjorde vansinnigt ont). Såret hade läkt jätte fint och var inte infekterat alls. Jag var lite orolig eftersom det gamla bandaget så lite konstigt ut och det var kondens innanför plasten.
Vågade inte titta på såret och bad att få ligga ner när sköterskan skulle plocka bort agrafferna. 
Dagarna blir långa trots att det nästan inte blir ljust ute. Jag läser, surfar, slumrar och löser korsord. Drömmer konstiga drömmar om nätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar