onsdag 27 november 2013

Mildväder!

Spår efter flight SIA61
 Efter att ha kollat på gårdagens avsnitt av "Det stora matslaget" på SVTplay roade jag mig en stund med att hänga på Flightradar23.com. Är helt fascinerad över att jag kan se vilka flygplan som flyger över oss, var de kommer i från, vart de ska, modell mm. Urspännande.

Tittut
 Stod och plockade ur diskmaskinen och råkade kasta ett öga ut genom köksfönstret och fick då se en räv komma i full fart utanför gärdesgården.

Avvakta
 Den fortsatte ner på lägdan och mot åteln men vågade aldrig gå fram. Såg på den vita svanstippen att det här var en annan räv men den var minst lika fin i pälsen.

Ladda
 Här smyger räven på något.

Mus/sorkjakt
 Den hoppade upp och gjorde det berömda "mushoppet" men jag missade precis att trycka på kamerans avtryckare.

Spana
 Trodde först inte att den fick något när den stod helt stilla en stund och spanade

Mumsa
 men sen började den plötsligt stampa med framtassarna och mumsade sedan i sig något. Sen fortsatte räven ner mot diket, hoppade över och fångade en ny mus/sork. Den tassade sen vidare mot skogen men ångrade sig och såg ut som den tänkte fortsätta upp mot vårt garage men det verkade som den märkte att Coffy var i hundgården för den tvekade och vände sedan om och försvann upp i skogen med full fart.

Hej prickiga klänningen
Hej prickiga klänning, det var ett tag sen men idag fick jag upp blixlåset i sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar