tisdag 12 november 2013

Tre veckor!

Nexgen-protes
Idag är det 3 veckor sedan jag fick en nexgen-protes inopererad i mitt högra knä. På ett sätt känns det som att tiden har gått snabbt och på ett annat att den går oändligt långsamt. Dagarna blir fruktansvärt långa och tråkiga. Jag sover dåligt, vaknar flera gånger om nätterna och vaknar tidigt och kan inte somna om. Sover fortfarande en trappa ner, bara det är tråkigt, att vi sover åtskilda. Känns som man är osams liksom.
Blir också lessen och tycker att det är jobbigt när andra pratar om alla människor de känner som också blivit knäopererade men minsann inte har ett dugg ont och är ute och springer både i skogen och på andra ställen.
Känns då som att det är något fel på mig. Jag har ingen som helst aning om varför just jag fortfarande har så ont och är jätte stel i knäleden. Kan t ex fortfarande inte gå upp och ner i trappor normalt utan måste gå med ett ben i taget.
Tycker att allt känns oerhört träligt och eländigt och hade inte alls väntat mig att det skulle göra så ont efteråt. Nästan så jag önskar att jag inte hade gjort den här operationen. Allt blev så besvärligt nu efteråt. Jag kan ju inte ens en gång gå ut med Coffy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar