måndag 2 december 2013

Dystert!

Förolyckad domherre
 Vaknade upp till en grå och dyster dag redan 06.20. Var kissnödig och behövde gå ner på toa. Då vaknade Coffy i sin bur och protesterade högljutt över att han inte blev utsläppt på en gång. Micke jobbar hemma idag och jag har legat i soffan i vardagsrummet och försökt att läsa.

Favoriten
 Men det går trögt, antingen somnar jag eller så hör jag möss springa i väggarna och så hörde jag åter en hård duns och insåg att en fågel återigen flugit in i ett fönster. Även denna gång var det en domherre(fru). Hon låg död ute på bron när jag tittade ut genom hallfönstret. Förra gången det hände var det också en domherredam men då var det fönstret i köket den flög in i. Vet inte hur vi ska hindra fåglarna från att flyga in i rutorna och bryta nacken. Verkar mest hända domherrarna.

Lilla svartmesen
Lilla favoritekorren har varit här tillsammans med de andra ekorrarna. Det stormar inte lika mycket idag men det blåser ganska rejält nu och ibland flyger det några snöflingor i luften men inget som lägger sig på backen. Bara grått och tråkigt.
Tog ett foto på den lilla svartmesen som också är en stadig besökare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar