fredag 6 december 2013

Vinter?

Snökorre
 Men nu tror jag nästan att vintern har kommit, det började snö igår någon gång vid 16-tiden sen har det fortsatt hela natten och det snöar fortfarande.

Tittut
 Vi är helt insnöade och det är frågan om vi kan ta oss ner till landsvägen idag. En av ekorrarna kämpar för att få bort snön på plattformen för att komma åt solrosfrön.

Äta lite
 Tänk att det är så vansinnigt gulligt med ekorrar som har lite snö på huvudet.

Coffy funderar
 Coffy sitter som vanligt på köksbordet och funderar över vädret.

Tittar på husse som skottar
 Han blev lite sur när han inte fick följa med husse ut för att försöka skotta lite.

Större hackspett
 Full fågelaktivitet, den större hackspetten kommer som vanligt.

Hungrig
 Lill-korren är också hungrig och vill smaka av ryggspäcket som snart är slut. Har gått åt väldigt fort denna gång.

Fönstersnö
 Lite julstämning är det i alla fall med massor av snö på fönsterblecket.

Sträcker på sig
 Domherre-killarna lyser riktigt fint i snövädret.

Domherre i snöväder
Tröttnar aldrig på att titta på domherrar.

Micke jobbar hemma idag och tur är väl det för jag är inte säker på att han tagit sig till jobbet idag. Meningen är att jag ska till sjukgymnasten idag men jag vet inte om jag kommer iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar