lördag 18 januari 2014

Hungrig!

Fyra klockor
 Helt otroligt att min "Äkta makar" blommar igen och inte bara att den blommar igen, det kommer fyra klockor. Den trivs verkligen här i fönstret hos oss i Västerbränslan.
Landa i tallen
 Satt vid köksbordet när jag såg något stort och mörkt slå ner i björken utanför fönstret.
Fotade genom köksfönstret
 Aj då tänkte jag, nu kom det allt en rovfågel. De verkar ju gärna jaga precis när det börja skymma lite.
Hungrig
 Lyckades få syn på den i tallen på andra sidan vägen och jag såg att den hade en fågel i klorna men jag kunde inte se vad det var för någon art.
Vända ryggen till
 Blir också osäker på om det var en sparvhök eller en duvhök. Trodde sparvhök först men började sen fundera på att den nog var lite väl stor så jag tippar mer på duvhök. Den satt kvar länge i tallen innan den hade ätit färdigt.
Vaktpost
Coffy tyckte det var bäst att sitta vaktpost åt andra hållet. Det kan ju komma något spännande nere på lägdan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar