onsdag 15 januari 2014

Upp och Ner!

Matlagning igår
 "Det går upp och det går ner" sjunger Lotta Engberg i låten 100 %. Kan lugnt hålla med om att saker och ting går upp och ner. Igår kände jag mig ganska bra till mods trots incidenten med Coffy som inte ville komma till mig i hundgården. Jag tog en promenad ner landsvägen för att vittja brevlådan och sen hem igen. När Micke gick ut med Coffy på sista kvällspromenaden tjurade jag till ordentligt och trampade runt 5 km i hög fart på motionscykeln iförd cykelbyxor, tischa och tjocksockar. Jag kan nämligen fortfarande inte cykla med skor. Kanske aldrig kommer kunna göra det och blir tvungen att trampa runt i tjocksockar här i byn till våren. Kommer inte att se klokt ut men det kan jag bjuda på.
Ont
I alla fall så betalade det sig ordentligt. Fick knappt en blund i ögonen i natt för det började göra så ont i knät. Var så trött när jag kom till jobbet att jag mådde illa, blev inte bättre heller att jag skulle vara med på möte via Lync och jag inte fick igång mikrofonen på mitt headset. Jävla skitprogram!
Var tvungen att gå och lägga mig när jag kom hem och sov nog nästan två timmar. Hopplöst att jag har såna problem att sova på nätterna. Coffy vaknade 03.50 och behövde gå ut och kissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar