fredag 7 mars 2014

Ibland...!

Tugga
 Ibland hatar jag verkligen Coffy, då har jag just att bara öppna dörren och låta honom springa ut och dra dit pepparn växer. Ibland hatar jag honom och tycker att det är hans fel att Svante skadade sig så illa att vi fick avliva honom.

Retas
 Jag blir galen när han får sina anfall och skäller hysteriskt och inte lyssnar på vad man säger. Jag blir galen när han ska jucka och klänga på mig. Jag blir galen när han gör allt vad han kan för att komma åt min puppa när jag har duschat och är naken. Jag blir galen när han envisas med att dra ut lådorna i byrån i hallen och snor mössor å vantar som han tuggar sönder.

Se gullig ut
 Samtidigt älskar jag honom och tycker att han är världens finaste Norrbottenspets. Jag älskar att han är tyst när han jobbar, att han är tyst när han är i skogen ända tills han hittar det han ska och skäller på rätt ställe. Jag älskar när han stannar och lyssnar när vi är ute och jag vill lyssna efter spännande ljud.

Raggaren
Jag älskar att han är stor, jag imponeras över hur han verkar ha ett sjätte sinne och märker när det är rävar utanför huset trots att han ligger i sin bur. Jag älskar att han är så cool i hundgården och ligger som en raggare med huvudet utanför hundluckan.
Jag toklängtar tills jag har fått sån ordning på knät att jag åter kan ge mig ut på äventyr i skogen med Coffy. För trots allt vill jag inte vara utan honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar