lördag 15 mars 2014

Våryra!

Morgontitt
 Vaknade tidigt som vanligt och Coffy började dagen med fönstertittande.

Årets första bofink
 Egentligen kom dom redan igår bofinkarna, såg en rackare när vi kom hem från jobbet men lyckades aldrig fota den. Det var inte så lätt nu på morgonkvisten heller för de verkar lite blyga och håller sig lite i skymundan.

Första tussilagon
 Såg årets första tussilago när jag och Coffy var ute på morgonkisspromenaden. Var naturligtvis tvungen att ta med mig några hem.

Grönsiska
 Ett gäng morgonpigga grönsiskor förärade oss med ett besök.

Årets första koltrast
 Och plötsligt årets första koltrastar entré. Stackars vårfåglar som kämpat sig hit upp. De har ingen aning om att vintern lurar runt knuten.

Svärmorstungan knoppar
 En av svärmorstungorna i vardagsrumsfönstret har slagit knopp. Tråkigt bara att jag förmodligen får knipsa bort blomstängeln snart eftersom jag brukar bli allergisk mot lukten.

Vårfint
 Vårlökarna har slagit ut.

Bäää
 Eftersom jag inte kan ha riktiga får fick ännu ett litet låtsas får flytta hem till oss. Den här filuren hittade jag på Spelbutiken i Matfors.

Nya fjädrar
Där hittade jag även de här fina påskfjädrarna i glada färger. Längtar tills jag får sätta upp dem ute. Idag är det ingen idé. Det ska blåsa upp till storm och sen är det ju flera veckor kvar till påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar