fredag 4 april 2014

En riktig rysare!

Coffy vill inte gå in
 Efter kvällspromenaden ville inte Coffy följa med in.

Vill vara kvar ute
 Så han fick sitta kvar ute på bron en stund.

Sitta på bron
 Men när det började trassla till sig fick han komma in.

Nobs-TV
 Han fick följa med upp i vardagsrummet. Jag slog på TV:n och satte på i soffan för att bläddra i nya numret av Leva & Bo. Coffy satte sig framför nobs-tv:n.

En rysare
 Bra tänkte jag, nu blir det lugnt en stund. Nu har han något att göra. Men ack så fel jag hade.

Hmmm
 Dröjde inte lång stund förrän jag märkte att Coffy stelnade till och gav ifrån sig ett märkligt morrande.

Vad händer
 Jaha, så där jag. Nu var friden förstörd av en riktig rysare.

Neeej!
Åh nej, räven försvinner....... och Coffy är nu fullt sysselsatt med att springa fram och tillbaka och kolla ut genom ALLA fönster i huset för att se om han hittar igen den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar