söndag 13 april 2014

Husmöss!

Visst är jag gullig
 I kväll kikade de fram igen, våra små husmöss. Nu har vi bara dom kvar att titta på eftersom fågelmatningen har upphört för säsongen. Jag försökte kratta bort det mesta av solrosfröna igår men det är omöjligt att få bort allt.

Dubbelmus
 Satte mig på köksbänken och vips lyckades jag fota bägge 2 samtidigt. Jobbat att de ska vara så söta. Ser nästan ut som små hamstrar.

Duo
 Har stått på vedbacken nästan hela dagen och klyvt ved medan Micke kaklade i köket. Kanske att hälften av veden är fixad, vet inte riktigt, känns som det är alldeles för mycket kvar. Vi som vill vara klara till 1:a maj.

Påskpyntat
Passade på att påskpynta lite medans Micke kapade trumm åt mig. Jag är inte så sugen på att börja såga med motorsågen själv ännu. Så tuff är jag inte riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar