måndag 28 april 2014

Lilla favoriten!

Svart/vit flugsnappare
Han har gäckat oss några dagar med sitt läte men inte visat sig. Vi började bli osäkra och tänkte att vi kanske hade hört fel men tidigt i morse till morgonkaffet visade han sig men då fanns det inte tid för fotografering. Jag gjorde också det stora misstaget och sa det förbjudna ordet "Titta" med ganska hög röst och började gestikulera med armarna vilken gjorde att Coffy fick spel och trodde att var något väldigt högintressant ute på gården.
Han gjorde en snabbvisit nyss, jag kastade mig efter kameran, skyndade ut i hallen och fick en halvtaskig bild men den får duga för idag.
Är trött och har ont, blev lite väl optimistisk och gav mig iväg på "Tron-rundan" med Coffy i kväll, det blev lite väl våldsamt för mitt opererade knä. Med färska rådjursspår i sanden blev Coffy stark som en oxe och när han sedan hörde en hund med ståndskall uppe i skogen ovanför vårt hus blev det ju inte lättare att ta sig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar