torsdag 24 april 2014

Orrbubbel!

Två orrtuppar
I morse hade vi -5 grader ute, det var klarblå himmel, strålande sol och orrarna bubblade för fullt från skogen på andra sidan vägen. Jag hörde dem direkt när jag gick ut på gården med Coffy innan jag klev in i duschen och de hördes fortfarande när jag rastade Coffy innan det var dags att fara till jobbet. Så häftigt att höra dem så högt och tydligt.
Har letat som en galning efter bilderna och filmerna som Micke och jag tog för ett antal år sedan när vi var ut tidigt en morgon för att titta på orrarnas spel men bilderna är borta. Förmodligen fanns de bara på hårddisken som kraschade. Trist. Så därför fick det bli en jaktbild istället och vips kom längtan efter hösten och jakten. Hoppas jag kan vara med i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar