onsdag 23 april 2014

Stackars liten Grimbart!

Kollar läget
 Tog med Coffy ut på en hyfsat lång promenad i kväll efter maten. Strålande sol, klarblå himmel men isande kall vind. Lessnade på alla timmerbilar så jag vek av från landsvägen och traskade in på den gamla vägen ner mot Tron. Hann inte långt förrän Coffy fick korn på något och blev helt rabiat. Plöjde djupa fåror i sanden. Jag vet inte vad han reagerade så häftigt på men är ju inget ovanligt när det gäller honom. Mest irriterad över att jag inte vet vad det var.
Undersöka
Knät fick ta mycket stryk så jag vände om och gick sen samma väg tillbaka hem. Tack vare att jag vände om så fick jag både höra och se en av mina favoriter - Enkelbeckasinen. Älskar det där speciella brummande lätet som hörs från vingarna under spelflykten. På vägen tillbaka upptäckte Coffy att det låg en död (förmodligen överkörd) grävling i diket. Den här gången ville han lukta lite och började lugga den i pälsen men när jag såg att han var på väg att rulla sig mot den, då fick det vara nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar