fredag 11 april 2014

Tidig vårkväll!

Sångsvan
 Tog med mig kameran ut en stund i kväll efter middagen. Vårkvällar är så vackra och spännande, men kalla.

Sångsvan
 Försökte fota sångsvanarna nere vid tjärnen men mitt objektiv räcker inte riktigt till,

Skogsbryn
 Vid skogsbrynet ligger en gammal och grå lada.

Igenvuxet
 Bäcken eller om man nu kan kalla det för å har nästan vuxit igen.

Ensam trana
 Upptäckte en ensam trana.

På kvällspromenad
 Så kom Micke och Coffy tillbaka från kvällspromenaden.

Tranpar
 När vi stod och spanade upptäckte vi ett tranpar. Micke hade sån tur att han fick se två st tranpar dansa nere på isen igår kväll. Önskar att jag också hade fått sett det.

Filuren
En av få gånger Coffy är tyst och det är när han får vara ute och spana och lyssna.

På förmiddagen var jag på mitt första besök hos nya sjukgymnasten på TeaMed. Vi får väl se hur det går. Han tyckte att det var skandal att jag fått sån dålig rehabilitering och prognosen såg väl inte så bra för mitt knä. Eftersom det gått så lång tid har knät stelnat till för mycket. Ärret var fult, han kallade det för "Sundsvalls-ärr". Har får nya övningar jag ska göra och jag ska på återbesök på måndag. Känns tungt men det är väl bara att försöka bita ihop. Kan bli så ändå att operationen måste göras om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar