söndag 25 maj 2014

EU-valet 2014!

Stor sten
 Skäms nästan för att skriva det men jag tror inte att jag har röstat i EU-valet tidigare.  Så denna gång hade jag verkligen bestämt mig för att rösta och naturligtvis är jag sjuk just idag. Det är såna här gånger som jag önskar att jag hade röstat i förtid men jag var ju så nyfiken på vallokalen eftersom vi flyttat.
Minneslunden
 Vallokalen låg vid Attmar kyrka och kyrkogården var så fantastiskt vacker att jag bara var tvungen att kika runt en sväng.
Det blommar
 Vet inte varför jag är så fascinerad av kyrkor och kyrkogårdar. Kanske det hänger ihop med att min farfar var kyrkvaktmästare och jag tyckte att det var vansinnigt spännande att få följa med honom upp i klockstapeln "hemma" i Kungsängen och titta på de stora klockorna. Det är rofyllt och samtidigt spännande att vandra runt och läsa på gravstenarna och fundera över vilka människorna som ligger begravda och deras historier.
Attmar kyrka
 Vacker kyrka och en minst lika vacker och häftig klockstapel. Kyrkan, klockstapeln och kyrkogården ligger så vackert precis vid kanten av sjön Marmen.
Häftig gravsten
 Klart annorlunda gravsten - har aldrig sett något liknande förut.
Församlingsgården/vallokalen
Och så var det ju själva vallokalen! Det var ingen rusning precis....
Sen bara att fortsätta hem och dricka varm svartvinbärssaft, det lindrar den värsta hostan. Mamma tyckte att det var jobbigt att jag bor så långt bort - hon ville komma över med älgörtste som hade botat pappa direkt när han var förkyld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar