onsdag 7 maj 2014

Iskalla vindar!


Coffy tog sitt första dopp
Trotsade de iskalla vindarna, tog på täckbrallor, tjocka tröjor och tog med mig Coffy ut på långpromenad. I kväll tog vi sikte mot sjön Tron. Älskar verkligen att gå dit, det är så vackert. På väg upp vid sidan av landsvägen gick ett tranpar. Synd att jag inte hade med mig systemkameran.

Spanar
Framme vid Tron passade Coffy på att ta sig årets första dopp. Tyvärr hann jag inte med att fota med mobilen, hade fullt sjå att hålla i kopplet och stå på benen. Han är fruktansvärt stark när han kastar sig framåt.

Trasig brygga
Vid Tron såg det nästan ut som vanligt, bryggan är fortfarande trasig och vindskyddet saknar tak.

Vindskyddet
På ena sidan låg ganska mycket träd efter stormen men det såg så sorgligt och eländigt ut så dessa ville jag inte fota.

Sitta stilla 3 minuter
Några sekunder gick det bra att sitta stilla som jag fick njuta av utsikten och tystnaden.

Vill ut på bryggan
Sen blev det bråttom, Coffy ville ute på bryggan men det fick han inte för mig.

Tron
Såg tyvärr inga fåglar men på sista etappen hem såg och hörde jag enkelbeckasinen.


Kollar lite
Nu väntar vi bara på att Micke ska komma hem från Göteborg. Kunde följa planet sista biten från Hudiksvall och såg just att planet har landat. Då tror jag att jag tar mig lite kvällsfika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar