onsdag 21 maj 2014

Sisådär!

Gardin upphängd
 Micke har jobbat hemma idag och redan 06.45 dök rörmokar-Fredrik upp och fixade avloppet till diskhon och kopplade in vattnet. Sedan kom leveransen från tretti.se med nya kylen/frysen. Rörmokar-Fredrik hjälpte till att koppla in vattnet till ismaskinen, sedan fixade han även pumpen under huset som varit konstig en längre tid. En riktig hjälte som även tog med sig vår gamla kyr/frys som vi hade tänkt kasta. Nu slapp vi den resan.

Ny kyl/frys
 Är riktigt nöjd och tycker att det blev coolt med svart. Visserligen kommer väl fingeravtryck att synas men det går ju att torka bort.

Sopborste från Balders Hage
 Nya sopborsten och skyffeln som jag skickade efter från Balders Hage i Göteborg pryder sin plats i köket.

Mitt skitknä
Nu är det bara knähelvetet kvar. Avstämningen med sjukgymnasten visade precis det jag misstänkte. Trots att träning jag lagt ner både hemma och hos sjukgymnasten har inte gett just någonting mer än att jag har fått tillbaka mer muskler i låret. Böjningen är en katastrof. Där händer det ingenting.
Nu återstår bara att kasta sig in i vårdsvängen igen. Vet inte om jag orkar. Men jag får ingen livskvalité om jag inte kan böja knät ordentligt. Som det är nu kan jag varken cykla, gå i skogen, gå nerför trappor eller stå på knä. Kan ju knappt sätta upp foten på toastolen för att klippa tånaglarna. 
Sjukgymnasten tyckte jag skulle begära ersättning, men från vem och för vad??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar