söndag 15 juni 2014

Blåsväder!

"Björnvägen"
 Blåser som satan idag, iskalla vindar från nordväst. Inte alls något kul. Vill ju vara ute när det är fint väder. Micke jobbar i skogen så jag tog med mig Coffy på promenad. Vi gick upp mot Vrångtjärnskorsningen.

Ska vi ditåt?
 Kanske ska vi kalla vägen mot Vrångtjärn för "björnvägen" eftersom en bekant till Malte såg en björn där i tisdags eller om det var i onsdags.

Första smultronet
 Känns tidigt men en del smultron börjar redan mogna. Smakade sommarens första.

Bråkig kille
 När vi kom hem ville jag sitta ute och dricka kaffe men eftersom det var så kallt tänkte jag svepa in mig i en filt men Coffy hade andra idéer han.

Nu är det fan krig
Häromdagen såg Micke en mus i jordgubbslandet, idag såg jag att den hade varit och knipsat av en bit från en av plantorna och dragit ner mot sitt hål. Nu fan är det krig tänkte jag och laddade en musfälla med nutella. Det räcker att mössen åt upp mina penséer. Jordgubbsplantorna ska de inte få förstöra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar