söndag 1 juni 2014

Ingen sommar utan reggae!

Korvstrejk
 Ja men det blev ju riktigt trevligt väder idag. Inte så varmt kanske, nordliga vindar kylde ner en del. Men Coffy tyckte att det var precis lagom. Fast på Maltes gårdsplan tog det stopp, han tvärvägrade att gå en tum, la sig bara platt på backen och tokstirrade mot Maltes ytterdörr. Blev inte nöjd förrän dörren öppnades och Malte kom ut med 2 1/2 prinskorv i näven. Vad ska man säga???!!

Torkning av tvätt
 Hemma igen var det läge att hänga tvätt, perfekt läge för utomhustorkning idag.

Väntar på god middag
 Blev bortbjuden på middag till Kalle och Sonja i Hassel. Sonja hämtade mig med bilen efter jobbet. Åt mig proppmätt på gott grillat kött med tillbehör och njöt av ett par glas smarrigt vin.

Ina
 Ina är lugn, tyst och snäll som alltid. När jag kom hem tokluktade Coffy på mina ben. Kände väl att det luktade tik. Han var lite upprörd över att ha varit i hundgården några timmar på kvällskvisten.

Trött Gangster
Men det löste jag snabbt med lite hög musik och dans från Spotify och vår "diskotekanläggning". Efter "Ingen sommar utan reggeae" med Markoolio däckade Coffy på köksbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar