fredag 25 juli 2014

Hej och Hå!

Morgonpromenad
 SMHI har höjt upp Klass 1-varningen angående hetta till Klass 2 så när Micke for till jobbet tog jag med mig Coffy ut på morgonpromenad. Trodde att vi skulle hinna fram och tillbaka innan det blev för varmt men jag missbedömde det hela. Skulle ha behövt gå ut ännu tidigare för att hinna.

Pust
 Ska väl inte klaga men det känns lite tungt, ännu tyngre är tanken att sätta sig på träningscykeln och trampa på i minst 30 minuter.

Söker svalka
 Coffy kroknade rejält när vi kom ner på kärrvägen. Han slängde sig ner i den fuktiga mossan och blåbärsriset för att söka svalka så jag fick vänta en stund och fick värja mig mot alla bromsanfall medan jag väntade tills hans batteri hade laddat upp på nytt.

Melon är gott
Blir orolig att han dricker för lite men melon gillar han jätte mycket och att äta isbitar tycker han också om.
Igår morse var det mulet när vi vaknade och det tog inte lång stund förrän åskan började mullra så när vi for in till stan för att besök hos sjukgymnasten på sjukhuset drog vi ur modem och andra elapparater. Tur det för det dundrade på en stund efter att vi kommit hem och håll på nästan ända fram till lunch. 
Sjukgymnasten var nöjd, jag lyckas hålla kvar böjningen men tusan så tufft det är, han blev även nöjd över att jag blev helt sjukskriven 2 veckor till men det känns som jag börjar krokna snart av all träning plus värmen. Längtar efter ett glas kallt rosévin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar