torsdag 24 juli 2014

Hetta!


Svalkar fötterna
 Oj oj, vad varmt det är. Eftersom ingen läkare hörde av sig angående fortsatt sjukskrivning på heltid for jag till jobbet i går morse. När klockan var runt 10 på förmiddagen ringde läkaren upp och sa att jag blir fortsatt sjukskriven på heltid 2 veckor till. Bra det eftersom sjukgymnasten tycker så. Men eftersom jag ändå var på jobbet, stannade jag kvar till kl 12.
Hann sen inte mer än hem förrän det började mullra men det åskvädret passerade förbi lite vid sidan om.
Jag körde på med mitt entimmes träningspass fast det kändes som att jag lätt hade kunnat tuppa av. Efter det stoppade vi in Coffy i bilen och for bort till Vigge för ett "innankvällsmatendopp".

Blir det svalare snart
Coffy krånglade som vanligt, tjöt, skällde, pep och darrade. Han vill INTE bada, så himla tråkigt tycker Micke och jag men vi lyckades i alla fall svalka av honom lite. Sen badade vi själva en kort stund. +24 grader i vattnet, tror inte jag varit med om det tidigare. 
Åt sen lite yoghurt och farmorsmörgås till kvällsmat. Gick en sväng med Coffy och tog sen en tur med bilen då det nästan inte gick att vara inne.
Micke visade mig en tjärn i skogen som han hittat under några jaktturer där man kan doppa sig. Han svalkade fötterna lite men jag avstod. Åskan hade börjat mullra igen.
När vi kom hem drog det igång ordentligt så det var bara att dra ur alla apparater och modem sen blev det en lugn kväll på sängen med lite läsning om ditt och datt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar