måndag 7 juli 2014

Jordgubbar och Descutan!

Våra första egna
 Idag var det dags att bege sig till inskrivningsenheten på Sundsvall Sjukhus. Kl 13.00 skulle jag vara där. Fick först träffa dr Fredrik som ska göra mobiliseringen av mitt knä i morgon och som skrämde upp mig rejält med att saker och ting faktiskt kan gå fel. Det händer ibland att det blir en fraktur när de gör mobiliseringen men enligt honom inte särskilt vanligt. Han talade även om att det kommer att göra ONT, jag kommer att bli tvungen att äta morfin igen och jag kommer att bli TVUNGEN att träna fast det gör ONT. Jag kommer också få lov att ta Fragmin-sprutor i magen igen för att undvika fler blodproppar.

Sen fick jag träffa narkosläkare Jakob som sa att jag fick välja mellan ryggbedövning och sova lite eller narkos och få någon slags bedövning insprutad i ljumsken.
Dubbeldusch
Det blev även bestämt att jag skulle få åka hem igen och sova hemma i natt. Doktorn sa att den här tiden är det mest åldringar som ligger inne och de kan väsnas en hel del så han trodde att jag skulle sova bättre hemma.
I och med det fick jag chansen att vara med och skörda våra första egna jordgubbar. Tyvärr kom jag inte undan duscharna med Descutan. Så det blev en dubbel-dusch för en stund sedan och sedan bädda rent i sängarna.
Kl 7 i morgon bitti ska jag infinna mig på Dagkirurgen, hiss 2 våning 1 på Sundsvall Sjukhus. Jag har ingen aning om hur detta kommer att sluta men oroar mig halvt till döds och inbillar mig det värsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar