måndag 22 september 2014

Kylig rastning!

Motivlackad skördare
 Micke fick samtal i bilen hem så han blev tvungen att koppla upp sig via VPN och sätta sig och jobba med anledning av det stora driftstoppet på jobbet. Jag tog med mig Coffy ut på lite längre efterjobbetpromenad. Den motivlackade röda skördare stod kvar upp på gamla byvägen.
Bakpartiet
 Nu reagerade inte Coffy men förra gången morrade han, reste ragg och sprätte med bakbenen när han såg skördaren.
Luddskallen
 Försökte få honom att posera vid den stora skogsmaskinen men han var inte riktigt med på noterna.
Stammar
 Skönt att komma ut i friska luften och rensa skallen efter allt strul som varit idag.
På väg
 Det blåste riktigt kallt så jag önskade att jag hade tagit både vantar och mössa.
Kallt om händerna
Blev iskall om händerna. När jag och Coffy kom hem var det varmt och gott. Micke hade tänt i spisen och jag värmde nyponsoppa till kvällsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar