tisdag 2 september 2014

Tisdagspyssel!

Nya gardiner
 Micke och Coffy stack iväg på jakt i morse men jag stannade hemma. Bestämde mig för att putsa fönstren i kammaren och hänga upp de nya gardinerna som vi hittade på rea på Birsta Gardincenter tidigare i somras. Det var ett jäkla pyssel att mäta och fålla upp trots sånt där fållband. Och jag är ju inte precis berömd för att ha bra tålamod och inte hade jag bra betyg i syslöjd i skolan heller men till sist fick jag till det.



 Sommarvärme, +21 grader, idag. Struntade i att cykla på motionscykeln inne, provade istället min egen mountainbike. Kändes nervöst till en början, jag fick sänka sadeln men sen funkade det. På darriga ben trampade jag iväg och det fungerade med knät och protesen. Så på darriga ben trampade jag iväg. Kände mig jublande glad att det funkade. Hade nästan gett upp hoppet och tänkt att jag nog aldrig mer kommer att kunna cykla.
Nytt armband
Med posten kom "Fuck Cancer"-armbandet jag beställde i förra veckan. Vill gärna vara med och stötta. Det är alldeles för många nu i vår närhet som har drabbats av denna hemska sjukdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar