fredag 5 september 2014

Varmt!

Kabeltrummor
 Vi klev upp tidigt i morse. I princip jobbtid. Jag gräddade frukostbullarna som jag ställt på jäsning i kylskåpet över natten medan vi väntade på att kaffet skulle bli klart. Sen stack Micke och Coffy iväg på jakttur som blev på tok för lång i hettan. Coffy blev trött, han hittade för många orrar på en och samma gång och då kan han inte välja ut vilken han ska fokusera på. Även Micke är trött och sliten nu.
Min gamla cykeldator
 Jag satte igång och städa hela huset. Passade på att tvätta trasmattor och överkast i finvädret. Efter städningen och lunchen letade jag upp min gamla cykeldator och stack iväg på en tur med min mountainbike. Men dumt nog hade jag glömt bort hur den fungerade så när jag kom hem igen visade den bara tiden på hur lång tid jag hade varit ute, inte hur långt jag hade cyklat. Tråkigt.
Trött och mager
Coffy är trött och mager men det är svårt att få honom att äta så mycket som vi vill. I kväll lämnade han flera matkulor och suktade mer efter lövbiffen som jag stod och stekte. Men bättre att vara smal och slank i skogen och springa snabbt än tjock och tung med dålig kondis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar