torsdag 23 oktober 2014

Snöiga berg!

Skumrask
 Det som är så häftigt med att bo häruppe är fenomenet med snö på bergen men inget nere i byarna. Ser så läckert ut med de snötäckta träden på håll. Får känslan av att vara i fjällen.

Mot snön
 Kände mig piggare i går och tyckte nästan att det var pinsamt att jag var hemma från jobbet. Blir nog inget av den här förkylningen, tänkte jag och meddelade schemaansvarig plus arbetskamrat att jag skulle dyka upp som idag.

Vitt värre
 När Micke kom hem från jobbet blev vi bägge 2 lite uppspelta och ville titta närmare på snön och se vart snögränsen gick. Så efter middagen drog vi iväg med Jeepen.

Känns overkligt
Visst var det häftigt och nästan surrealistiskt att helt plötsligt hamna i ett vitt landskap men sen blev det inte lika kul. Vindrutetorkarna i Jeepen vägrade fungera och plötsligt tappade vi avgasröret och när vi kom hem började jag känna mig riktigt dålig. Att åka till jobbet idag är inte att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar