söndag 2 november 2014

Uppehåll!

Tittut
 Ja vad säger man. Sov återigen bort en kväll i TV-soffan. Vi hade krypit upp i soffan, jag hade tänt ljus, Coffy somnade och det sista jag minns är att Micke sa något om att Christer Sjögren hade stort ansikte. Sen har jag ett svagt minne av att Micke släckte ner på övervåningen och muttrade att Coffy hade varit ute. Fortsatte alltså att sova i soffan med kläderna på och utan att borsta tänderna. Vaknade till 01.45 av en mus som förde ett jävulskt oväsen i trappväggen. Gick ner på toa en sväng men kröp sen ner i sängen, fortfarande med kläderna på. Kändes konstigt att vakna. Jag begriper inte att jag inte kan hålla mig vaken. Nu missade jag ju helt premiärprogrammet med Kalle Moreus.

Ekorrarna fortsätter att komma till fågelmatstationen. 4 stycken har bråkat runt med varandra på en och samma gång för att få lite solrosfrön.

Nötväcka
Domherrarna har ökat i antal men idag var det en pigg och käck liten nötväcka som fick vara fotomodell.  Flera plusgrader ute. Konstigt mot snöovädret vi hamnade i igår när vi for på julmarknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar