söndag 14 december 2014

3:e advent!

Tände 3:e ljuset
 Tiden går fort trots att jag tycker att den står still lite emellanåt. I morse var det dags att tända det 3:e adventsljuset.

Försök till julkort
 Sen skulle vi försöka oss på att ta det traditionsenliga julkortet och det var inte det lättaste. Svårt att få någon ordning på vår lilla vildbasare som var på ett riktigt hett humör i morse.

Utsikt
 Bestämde oss sedan för att gå ut i finvädret. Jag tog med mig kameran.
Mot Tron
 Styrde våra steg mot Tron för att se om isen hade lagt sig. Vi har ju hört hur det har sjungit däruppifrån kvällar och morgnar.

Mina fina
 Mina bästa killar poserade i solskenet.

Rävspår
 Rävspår ut på isen och förmodligen minkspår efter strandkanten. Älskar när det är lite snö så man kan spana på spännande djurspår.

Provgår isen
 Micke och Coffy provgick isen lite men jag vågade inte.
Is över hela Tron
 Vid den här tiden på året orkar solen knappt över trädtopparna fast det är mitt på dagen.
Vackert idag
 Längtar efter mer snö så det blir skoterföre.

Kyligt
 Termometern visade på -7 grader när vi gick hemifrån så det bet bra i kinderna.

Kisar i solen
 Coffy är tyst, bäst att vända hemåt igen innan han börjar skälla.

Jämtpuss
 På vägen tillbaka mötte vi Marcus, Elin med dotter och deras jämte Zapp. Coffy fick sig en puss.

Coffy möter Zapp
Inga "hard feelings" idag inte annars brukar det vara ett himla hallå mellan dessa pojkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar