lördag 27 december 2014

Hemma igen!

Vintern är här
 Borta bra men hemma är alltid bäst och vintern verkar äntligen ha kommit. Kisse däremot lyser med sin frånvaro. Den hade ätit upp maten medan vi var borta men den nya jag la upp igår eftermiddag när vi kom hem ligger fortfarande kvar i matskålen.
Tomten hälsar
 Hälsade på Tomten i Tallbacken igår när Coffy och jag tog kvällspromenaden.
Nya fågelhuset
 Hängde upp nya fågelhuset som vi fick i julklapp av Marcus, Anna och Hugo i morse. Lyckades nästan få svartmesen att äta ur min hand. Den kom och satte sig precis bredvid. Kunde tyvärr inte fota och Micke var inte hemma. Han hade tagit med sig Coffy på en sväng i skogen.
Sparkpremiär
Passade på att cykla på morgonen, har ju inte blivit något cyklande när vi har varit borta. Blev sen sugen på att testa sparken i finvädret. Efter mycket bök och stök lyckades jag få upp låset till boden som hade frusit och sedan montera ihop Mickes kick-spark så jag kunde ta en premiärtur på spark med knäprotes. Gick hyfsat men som jag misstänkte fick jag lite ont och blev tvungen att ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar