lördag 6 december 2014

Morgon-mission!

Älskar vårt hus
 Älskar verkligen vårt hus. Det ser så himla mysigt ut när det lyser där inne när jag går ut med Coffy på morgonen men just nu ser man honom i köksfönstret.

Morgonbelysning
 Öppnar jag dörren och kliver in luktar det nybryggt kaffe och lite rök från vedspisen.

Helgkostym
 Inviger min nya helgkostym jag skickat efter från Ellos. Coffy är som vanligt väldigt intresserad av min rumpa.

Slaguggleholk
 Så är det dags för uppsättning av slaguggleholken som Micke har byggt. Först ska den fyllas med spån.

Missnöjd
 Småsur Coffy som inte får följa med ner i skogen.

Lite kvistning först
 Först var Micke tvungen att ta bort lite kvistar.

Uppsättning
 Sen upp på stegen samtidigt som han bär på den tunga holken.

Knivigt
 Trixigt och kallt om fingrarna.

Klart
 Och så kom holken på plats till slut. Hoppas nu att det blir tillökning till våren.

Fälla 1
 Sen kollade vi till våra fällor.

Fälla 2
Men det var inte någon fångst idag heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar