måndag 8 december 2014

Svart och vitt katt!

Min fina Hasse
I lördags kväll hade jag varit ner i badrummet och borstat tänderna. Skulle precis gå upp på övervåningen igen när jag råkade kasta en blick ut genom hallfönstret. Såg en svart klump mot gärdsgården som inte brukar vara där. Funderade på vad tusan det kunde vara när jag såg att den rörde på sig. Såg då att det var en svart och vit katt som satt och försökte äta på en av de gamla fläsksvålarna jag kastat på backen när jag satte upp nya. Den verkade väldigt hungrig.
Jag har aldrig sett den förut. Tyckte nästan att det kändes lite kusligt, som Hasses vålnad. Men den här katten var inte alls lik Hasse som var smalare, smäckrare och hade en lång smal svans med vit svanstipp.
Coffy blev varse att det var något utanför så han tittade ut genom fönstret i pysselrummet. Fick syn på katten och började stormskälla. Då blev den förskräckt och försvann.
I kväll såg jag en skymt av den strax före kl 18.00 innan jag skulle åt med Coffy. Skumt, har ingen aning om vad det kan vara för kisse, vems den är och var den kan bo. Känns inget bra nu när det är kallt ute om den inte har någonstans att bo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar