måndag 15 december 2014

Toner i Advent!

Biljetter
 Igår kväll var Micke och jag på julkonsert i Allstugan borta i Mellangård. En mycket trevlig tillställning med julsånger, jullandgång och julstämning. Frosten låg vit över landskapet och marschaller lyste välkomnande i kvällsmörkret.

En del av Attmartapeten från Mellangård

Eftersom det även var en tack- och avskedsföreställning för trion som sjöng och spelade fick pianisten som jag tror heter Cathrine Bergendahl en otroligt vacker tavla med en bild av Attmartapeten.
Idag känns det mest bara som skit och elände. Vakande upp till +3 grader, regn, blåst och isgata. Ingen hit att köra till jobbet. Jag valde att avstå restaurangbesöket med mina arbetskamrater i kväll. Ville inte att Micke skulle behöva köra en gång till i ishalkan för att hämta mig. Fick bli 1,2 mil på motionscykeln i stället.
Var väl tur det eftersom en buss har kört ner i en ravin i Norrhassel pga ishalkan för några timmar sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar