onsdag 14 januari 2015

Årets första!

Årets första
 Stannade till i Matfors på vägen hem för att köpa en säck med solrosfrön, fläsksvål och tvättmedel. Blev överlycklig när jag såg att de även hade semlor på ICA. Naturligtvis fick 2 st följa med hem. Semlor är bland det godaste jag vet, mycket beror det nog på att de innehåller mandelmassa. Jag äter alltid upp locket först, sen äter jag bullen runt om så att bara mandelmasseklumpen blir kvar till sist. Semlor får absolut inte ätas i tallrik tillsammans med varm mjölk. Nää den ska ätas som en vanlig bulle.
Granskott
Började lite smått ändå att plocka bort julsaker. Upptäckte att granriset jag har haft stående på köpmannadisken i köket har fått ett litet färskt skott. Festligt, eftersom det bara stått i lampljus.
På jobbet hade jag Lyncmöte med några av mina kollegor i Göteborg och Stockholm, fick då höra att det hade varit världens åskväder som pågått i timmar i Göteborg natten till idag. Konstigt med åskväder i januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar