torsdag 22 januari 2015

Farligt Varligt!

Bli stel
 Mitt på dagen hände det igen. Alla fåglar försvann som ett trollslag från fågelmaten. Gråspettet blev helt stelt vid ena fläsksvålen och ekorren som var kvar blev styv som en pinne.
Nåt farligt här
 Verkade väldigt säker på att det var något farligt någonstans.
Nu blir det farligt
 Lite senare såg jag kisse komma spatserande ute på vägen. Jag skyndade mig att plocka fram kameran för att äntligen kunna få några bilder av katten i dagsljus.
Kisse på ingång
 Som vanligt stannade den till utanför gärdesgården. Kollade läget. Verkade nästan som att den hörde klickljudet från kameran.
Klättrar över
 Men så till sist klättrade den över och in på gården.
Vem äger kisse
Å vad jag undrar vart katten kommer ifrån, är det en hona eller en hane? Skygg som tusan. Jag får inte komma i närheten. Ställde upp dörren en smula för jag hoppades att den skulle smyga in men inte då. Fick stänga ganska omgående för det drog kallt in i köket där jag satt och jobbade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar