lördag 17 januari 2015

Matlagning!

Inlagd gurka
 Ibland är det jätte roligt att laga mat och ibland är det bara hur vansinnigt tråkigt som helst. Idag var en sån där dag när det var roligt, extra kul blir det när vi lagar den tillsammans Micke och jag och samtidigt lyssnar på lite bra musik via Spotify.
Wallenbergare
 På menyn stod Wallenbergare med rotsakspuré och sötsyrlig gurka. Jag började med gurkan. Har älskat sån där inlagd gurka ända sen jag var liten. Minns att man alltid fick sådan hos farmor och farfar.
Rotsakspuré
 Rotsakspuré som är så mjuk, len och god att klockan nästan stannar.
Matlagning pågår
 Någon annan som gärna hänger i köket när det är matlagning på gång är förstås Coffy. Kan ju alltid vankas en smakbit eller två. Alltid får han "sjal" och jag kan inte begripa varför.
Mums
Så här såg det ut på tallriken när allt var färdigt. Himmelskt gott och nu är jag mätt som en plätt. 
I morse försökte Micke spåra med skotern så att han så småningom kan börja köra hem veden från skogen. Sen fortsatte vi storstädningen på övervåningen. Var inte lika kul idag, känner mig sliten och trött, har ont i ryggen och knät. Hade inte alls samma inspiration som igår men nu är vi äntligen klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar