måndag 5 januari 2015

Norrsken och dalahästar!

Fina hästar
 Igår kväll fick jag äntligen möjlighet att se lite norrsken. Inte mycket - men lite - och det är bättre än ingenting. Hade sett på nätet att det var läge att hålla koll så jag gick ut flera gånger för att titta. Hade aldrig möjlighet att fota eftersom jag inte vet hur jag ska ställa in kameran. 
Sista gången jag var ute var strax för 23-tiden och då kom det ovanför huset. Inte så starkt som jag hade önskat, mycket kanske berodde på fullmånen som lyste så våldsamt men jag fick se lite och samtidigt höra slagugglehonan kraxa i skogen ovanför vårt hus.

Vackra
 I kväll har vi varit äntligen varit på besök hos Justus. Han har bjudit oss så många gånger men vi har liksom aldrig kommit iväg. Men ikväll blev det alltså av.
Jätte snygga
Justus har nog världens finaste samling av dalahästar. Blev grymt avundsjuk på det här fina gänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar