söndag 18 januari 2015

Sparkföre!

Men kör då
 Tog med mig Coffy i bilen och for in till Matfors för att handla. Han gillar verkligen att hänga med i bilen. Får han syn på några hundar efter vägen kan han ju alltid skälla lite grann eller ganska så mycket. Coffy är helt enkelt en jävel på att skälla. Tror inte det finns någon hund som kan skälla så mycket som han.

Under tiden vi var till affären började Micke köra hem timmer med skotern. Packade upp varorna när jag kom hem och åt lite lunch. Ville sen ut i finvädret. Vips hade Coffy hoppat upp på skotern och visade att han var väldigt åksugen.
Premiärtur
 Efter en kort rusch till skogen eftersom jag tappade kopplet och Micke fick fara efter honom med skotern (så blev det en åktur för Coffy ändå) så bestämde jag mig för att testa sparken. Gick in med Coffy och satte på honom dragselen och hej och hå vad det gick undan. Jag blir lite rädd när det går för fort men hade en härlig tur bort till Kvarnsjön tur och retur.
Det där måste jag göra om fler gånger.
Utslagen
När vi kom hem slocknade Coffy direkt så jag har suttit i soffan i kammaren och läst ut boken om Gatukatten Bob.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar