tisdag 13 januari 2015

Tjugondag Knut!

Jävla bommar
 Idag är det tjugondag Knut och då är julen slut, en tradition som vi har sen 1600-talet. Men hos Åsmans är julen kvar fortfarande. I alla fall fram till helgen. Sen åker den ut. Var iväg till frissan för lite trimning av håret och som vanligt när man har brått tillbaka till jobbet ska bomjävlarna gå ner mitt framför ögonen på en.
Min soldat
 Min lilla nobsoldat som blir alldeles till sig för att det luktar grillad kyckling. Lagade indonesisk kycklinggryta till middag i kväll. Naturligtvis fick Coffy sig några smakbitar. Fattas bara annat.
Nytrimmad
 Platt och fint, i morgon kommer förmodligen håret stå åt alla håll och kanter i vanlig ordning.
Lånad bok
Lånade en bok av min jobbarkompis Mats. Passar ju bra att läsa om en gatukatt.

Skygg-fresse
Var lite orolig över att jag inte sett kisse i snöovädret men vid middagstid dök kisse upp. Försökte smyga mig fram till fönstret och ta ett foto men det räckte för att skrämma bort den direkt. Så himla skygg. Hur sjutton ska jag försöka närma mig katten och få reda på vad det är för kön och om det är märkt på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar