tisdag 10 februari 2015

Böcker och halka!

Sängbus
 Trots att Coffy nu är 3 år älska han fortfarande att busa i våra sängar. Särskilt på kvällen. Då springer han uppför trappan, hoppar upp i sängen i full fart och börjar tokskälla och härja runt. Men det är alltså bara på kvällen. Micke och jag brukar kalla det för "vilda timmen" och det startade redan när han kom hem till oss som liten valp.
Min Beatlesbok
 Har alltid älskat böcker av olika slag. När jag var 13 år blev jag helt besatt av the Beatles efter att ha sett filmen Yellow Submarine på TV. Fick då den här boken av pappa. Enda minnet jag har kvar av min Beatlesmani. Har kastat alla gamla bilder och skänkt bort mina LP-skivor. Lyckan var total när jag fick se Paul och Linda McCartney med gruppen Wings på Gröna Lund.
Min första hundbok
 Min första hundbok som jag fick 1970 av min faster och farbror. Den är ordentligt sönderläst. Tyvärr finns inte norrbottenspetsen med. I boken kallas den för Norrbottens skällande fågelhund och så står det att rasen är utdöd.
Isgata
Fick sätta ut Coffy i hundgården när Micke hade telefonmöte. Ingen lätt uppgift att ta sig fram idag. Isgata precis överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar