söndag 8 februari 2015

Oväntade gäster!

Gröngöling
Idag vid lunchtid dök det upp 2 nya besökare vid fågelmaten. Var dock inte beredd med kameran och när den väl var framme var det för sent. Tog ett tag innan jag fattade att det faktiskt var en gröngöling som satt på gärdesgården. Tänkte först att det var en ovanligt färggrann gråspett.

Spillkråka
Lika exotiskt kändes det att se spillkråkan på så nära håll. Fascinerande att se hur stor den är och vilken kraftig näbb den har.
Fick helt enkelt plocka fram min gamla fågelbok som jag fick när jag var sisådär 8 år och fotografera av några bilder.

Välläst
 Som synes på bilden var detta en av mina absoluta favoritböcker. Har bläddrat i den åtskilliga gånger.
En favoritbok
Såg att den är tryckt 1966, samma år som Micke föddes. Helt galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar